Методичні рекомендації щодо роботи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у період карантину «Працюємо дистанційно разом з педагогами ЗДО»

Методичні рекомендації щодо роботи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у період карантину

«Працюємо дистанційно разом з педагогами ЗДО»

На порозі надзвичайної ситуації, яка склалася в світі заставляє нас працювати по-новому, оскільки 12 березня 2020 року в Україні запровадився карантин для всіх закладів освіти (відповідне рішення Уряд ухвалив 11 березня 2020 року). Рекомендації для керівників закладів та управлінців є у листі Міністерства освіти і науки №1/9-154 від 11 березня 2020р.

Організація дистанційної роботи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти має свої особливості, а з огляду на запитання педагогів щодо: як планувати індивідуальну роботу педагога під час карантину (форми роботи з дітьми, з батьками); яким чином звітувати; які форми та методи роботи використовувати, коли педагог не може бути поруч з дошкільником; які інтернет-ресурси (українські пізнавальні сайти) можна рекомендувати дітям дошкільного віку та їх батькам, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського надсилає рекомендації.

Дистанційна (надомна) робота – це така форма організації праці, коли робота виконується працівником за місцем його проживання чи в іншому місці за його вибором, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, але поза приміщенням роботодавця (https://pon.org.ua/novyny).

Дистанційна освіта – це можливість навчатися та отримувати необхідні знання віддалено від навчального закладу в будь-який зручний час (https://pidruchniki.com/).

Дистанційне навчання – форма організації і реалізації освітнього процесу, за якою його учасники територіально знаходяться поза межами можливої безпосередньої навчальної взаємодії і коли у процесі навчання їх особиста присутність у певних навчальних приміщеннях закладу освіти не є обов’язковою (https://pidruchniki.com/86568/menedzhment/distantsiyna_osvita).

Як організувати дистанційну роботу, заклад має вирішити самостійно, зважаючи на можливості учасників освітнього процесу.

У період карантину робота педагогічних працівників закладів дошкільної освіти не зупиняється. Вони продовжують виконувати педагогічну, методичну, а також організаційну роботу в межах встановленого обсягу навантаження.

План роботи – документ, що встановлює точний перелік намічених робіт (заходів), які повинні бути виконані (http://dilova.at.ua/publ/dokumentuvannja). Рекомендуємо, щоб на час карантина в кожного педагога, був індивідуальний план роботи. В плані необхідно зазначати зміст роботи (підготовка дидактичних посібників, навчально-методичних матеріалів, виготовлення лепбуків, підготовка перспективного та тематичного плану роботи, розробка консультацій для батьків, інформаційно-просвітницька робота з батьками, самоосвіта, опрацювання фахової літератури та нормативних документів), термін виконання, форма виконання (платформи та сервіси за допомогою, яких педагог буде зв’язуватися з учасниками дистанційної роботи. Також сайти, якими педагог буде користуватися для самоосвіти та формування завдань для дошкільнят та їх батьків). Завдання для дошкільнят бажано подавати, згідно орієнтовного розподілу організованої діяльності в ігровій формі.

Звіт педагога – письмове повідомлення про виконання певної роботи.

Звіти бувають статистичні (цифрові) й текстові. Статистичні звіти пишуться на спеціальних, виготовлених друкарським способом бланках, текстові – на звичайному папері (https://pidruchniki.com/). Рекомендуємо, щоб адміністрація закладу аналізувала та узагальнювала звіти педагогів та розміщувала на хмарних сховищах, а також щоб у звіті були посилання на підготовлені матеріали.

Якщо заклад організовує дистанційну роботу для працівників, адміністрації необхідно передбачити ресурс (інструменти спілкування в дистанційному навчанні: електронна пошта, форум, чат, відео конференція, блог, середовище Classroom), яким працівники будуть користуватися для обміну інформацією між собою та сім’ями, моделі планів роботи працівників та форм звітування.

Для ефективної організації дистанційної роботи рекомендуємо:

1. Під час організації дистанційної роботи чітко дотримуватися нормативно-правового забезпечення з цього питання, наказ «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19».

2. З метою забезпечення організації освітнього процесу та виконання освітніх програм використовувати інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному режимі, веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувати індивідуальні консультації та самостійне опрацювання матеріалу.

3. Інформувати всіх батьків здобувачів освіти про особливості освітнього процесу в період карантину.

4. Використати можливість сайту закладу освіти через створення на ньому вкладки «Дистанційне навчання» з розміщенням у ній інформаційних матеріалів та посилань на додаткові ресурси (відео, завдання) та корисні ресурси для самоосвіти.

5. Створювати закриті спільноти в соціальних мережах (Вайбер /Телеграм/ Фейсбук /Інстаграм) за визначеними спільно з батьками, педагогами й здобувачами освіти принципами організації груп та правилами спілкування, навчання.

6. Практикувати роботу через Skype, Zoom.

Навчальні та розвивальні матеріали, що призначені для батьків та педагогів закладів дошкільної освіти ви зможете знайти на освітніх сайтах:

http://poippo.pl.ua/ – Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського. Звертаємо вашу увагу на те, що працює Цифровий офіс ПОІППО, ви можете отримати консультацію фахівця та відповіді на запитання, які виникають в режимі онлайн (https://www.facebook.com/hashtag/%D1%86%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9%D0%BE%D1%84%D1%96%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%96%D0%BF%D0%BF%D0%BE, Viber, Telegram, телефон, тощо).

https://learning.ua/ – завдання з математики.

https://childdevelop.com.ua/ – практичні завдання для дітей 3-6 років.

http://chytanka.com.ua/ веб-проект “Читанка” – це дитяча публічна онлайн-бібліотека. У бібліотеці зібрані ті книги, які давно не перевидаються і яких у крамницях не знайдеш.

http://www.levko.info – дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок, віршів, казок, аудіо та відео матеріалів, а також тут можна знайти поради до різноманітних саморобок, розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали про дитячі свята.

http://abetka.ukrlife.org/ – “Весела абетка”. Усе найкраще для дітей, батьків, педагогів, учителів, виховників, пластунів, філологів України! Найбільше зібрання абеток, казок, казок в мр3, великий і цікавий розділ “Читанка”, приказки, загадки, цікавинки, ігри, гумор та ін.

http://sonyashnik.com/ – розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.

http://www.nosiki.cv.ua/ – Матеріали для раннього розвитку дітей, музичні альбоми дитячіх гуртів, та виконавців, мінуси, ноти, музичні сценарії до дитячих свят та ранків, матеріали для розвитку творчих здібностей, кліпи з мультиків (пісеньки), багато книжок, журналів для дітей, казки від сучасних письменників, загадки та віршики на будь-які теми (також англійською)

http://natalyagurkina.ucoz.ua/ Наталя Гуркіна – казки, загадки, вірші для дітей.

http://kazkar.info/ – зібрані найкращі казки з усього світу : англійські, німецькі, французькі, індійські і наші рідні українські народні казки. Не забули ми й про казки великих казкарів, таких як Шарль Перро, брати Гримм, Олександр Пушкін та Леся Українка.

http://derevo-kazok.org/ – ресурс зібрав безліч казок українських та зарубіжних авторів. Твори можна слухати он-лайн, читати та навіть дивитись відео.

https://www.facebook.com/groups/234349661286647/?ref=bookmarks